21.2.2023. – Izgradnja drugog kolosijeka pruge počela u Draganiću i na Orlovcu! Krči se teren, za dijelove etape još se razrađuju izvedbeni projekti


Izgradnja drugog kolosijeka pruge počela u Draganiću i na Orlovcu! Krči se teren, za dijelove etape još se razrađuju izvedbeni projekti


Strabag je sudjelovao u mnogim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj, no rekonstrukcija i izgradnja drugog kolosijeka na dionici pruge H. Leskovac – Karlovac prvi je njihov posao na željezničkoj mreži.

Nakon pola godina od uvođenja u posao izvođača radova započeli su radovi na pripremi terena na izgradnji drugog kolosijeka pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac. Iz HŽ Infrastrukture za KAportal pojašnjavaju kako su u tijeku zemljani radovi, a uskoro počinju i oni na podvožnjacima i nadvožnjacima. Na mjestu nismo zatekli radnike, no dionica je duga, a posao se, tvrde u HŽ-u, tek zahuktavaju. 

Na etapi 9 (nerazvrstana cesta Orlovac – Ilovac) obavljeni su radovi na krčenju šiblja i raslinja, te je odrađena priprema za iskop humusa, a u tijeku je izrada izvedbenih projekata. Na etapi 8 (podvožnjak Ribnjak) u tijeku je priprema za krčenje grmlja i šiblja za pristup gradilištu, te uređenje gradilišnog kampa u kolodvoru Draganić.

Za etapu 7 (podvožnjak Lazina) i etapu 8 (podvožnjak Ribnjak) obavljeno je geodetsko iskolčenje i skupljanje svih podloga za detaljnu razradu izvedbenih projekata. Na etapi 3 od raslinja je raskrčen teren (nadvožnjak Pavučnjak) uređen je glavni gradilišni kamp u Jastrebarskom, a trenutno se uređuje gradilišni kamp u Horvatima. 

Iz HŽ Infrastrukture poručuju i kako je u tijeku projektiranje izvedbenih projekata za etapu 1, što obuhvaća rekonstrukcije elektrovučne podstanice Mrzlo Polje, zatim i nominacija i narudžba materijala i opreme. Na ostalim etapama u tijeku je razrada izvedbenih projekata. 

Bez obzira na početnu fazu pripremnih radova, podsjetimo da početak izgradnje drugog kolosijeka pruge kasni jer Konzorcij Strabag nije dobio svu dokumentaciju, odnosno nisu ishođene sve građevinske dozvole, o čemu je KAportal već pisao. 

Hoće li to sve utjecati na financiranje, iz HŽ Infrastrukture uvjeravaju da ne. Kažu da sredstva putem europskog financiranja su osigurana i nisu dovedena u pitanje, a rok završetka radova biti će prolongiran ukoliko se pokaže opravdanim.  

Inače, iako je Strabag sudjelovao u mnogim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj, no rekonstrukcija i izgradnja drugog kolosijeka na dionici pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac prvi je njihov posao na željezničkoj mreži. Trebaju ga dovršiti u roku od 30 mjeseci od početka radova, odnosno do veljače 2025.

IZVOR

Comments are closed.