23.06.2015. – Novi pravilnik o evidenciji radnika: poslodavci moraju znati što im radnik radi nakon posla!? (preuzeto s NHS.hr)


  • Print
  • PDF
  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google Plus
  • Pinterest
  • Add to favorites
  • Delicious
  • Reddit
  • RSS

NI KIM JOUNG UN SE TOGA SJETIO NIJE

(SLOBODNA DALMACIJA) Pritisak kojega Vlada radi na poduzetnike u pojedinim se slučajevima doista može usporediti sa zlostavljanjem: prema novom Pravilniku o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima, poslodavci moraju evidentirati ne samo vrijeme koje radnik provede u radu, kao što je do sada bio slučaj, nego i ono koje je uslijedilo nakon što je on toga dana otišao sa posla.

-Pa valjda trebamo evidentirati što je radio po završetku radnog vremena, čime se bavio na bolovanju, kako je proveo godišnji odmor…

Kakvog to ima smisla, pa to je privatni život radnika, kaže predsjednik Udruge malih i srednjih poduzetnika pri HUP-u Petar Lovrić.

Kazne za poslodavce koji ne vode evidenciju o vremenu nenazočnosti radnika na poslu mogu se popeti i do 100 tisuća kuna. Daljnjih 60 tisuća kazne im prijeti ako inspektor zaključi da, budući nemaju evidenciju o slobodnom vremenu, radnicima nisu ni osigurali odmor. A to su iznosi koje mali poduzetnik u ova recesijska vremena teško može platiti.

-Takvo što doista nema nikakvog smisla. Ako država želi zaštititi radnike, posebno one u turizmu, da između dva radna dana imaju bar 8 sati pauze, mogu to učiniti na drugi način, a ne kažnjavati sve poštene poduzetnike koji se bore da prežive, i kojima ovakva pravila kompliciraju poslovanje.

To je kao da se uvede policijski sat kako bi se spriječilo da netko u Splitu opljačka kladionicu – upozorava Lovrić.

U Ministarstvu rada, koje je u ožujku donijelo ovaj Pravilnik, ističu da im je upravo zaštita radnika bio glavni motiv za ovakav potez.

Te da je Pravilnik usuglašen i sa poslodavcima, dakle i Udrugom na čelu koje je Petar Lovrić. U fokusu su pritom, kako tvrde, imali upravo radnike u turizmu, koji su se do sada, najčešće po hotelima, susretali sa situacijama da rade do kasno navečer, a ujutro već moraju poslužiti doručak.

- Željeli smo dodatno zaštititi upravo takve radnike, kako bi se između njihove dvije smjene mogli odmoriti. Iz evidencije koju je obavezan voditi poslodavac treba biti vidljivo da je između dvije radne smjene prošlo najmanje osam sati – ističu u Minisatrstvu rada i mirovinskog sustava.

Pritom napominju da su spremni da sa socijalnim partnerima, i poslodavcima i sindikatima, razmotriti eventualni novi prijedlog Udruge malih i srednjih poduzetnika.

Krešimir Sever iz Nezavisnih hrvatskih sindikata najavljuje pak da će u utorak na sjednici GSV-a od predstavnika Ministarstva zatražiti tumačenje ovih odredbi.

-Za radnike koje imaju fiksno radno vrijeme, već na temelju dosadašnje evidencije jasno se može izvući podatak je li njihov dnevni i tjedni odmor sukladan zakonu.

Zato nema smisla da za njih poslodavac mora voditi evidenciju o vremenu korištenja odmora – upozorava Sever.

On smatra da je Pravilnik trebao propisati tu obavezu samo za one poslodavce kod kojih se može dogoditi da radnik radi do ponoći, a zatim mora doći na posao sutradan u šest sati ujutro.

-Pravilnik bi se trebao odnositi samo na takve poslodavce, i to bi Ministarstvo rada trebalo jasno reći – očekuje Sever, koji procjenjuje da bi primjena ovih odredbi na sve teškoće izazvala i kod manjih poslodavaca, ali i kod velikih tvrtki, koje prisutnost radnika na poslu evidentiraju elektronskim karticama ili otiscima prsta.

-Zato očekujem da Ministarstvo preciznije protumači ovu odredbu – zaključuje predsjednik Nezavisnih hrvatskih sidnikata.

PIŠE: Marina KARLOVIĆ SABOLIĆ

Izvor: http://www.nhs.hr/novosti/novi_pravilnik_o_evidenciji_radnika_poslodavci_moraju_znati_sto_im_radnik_radi_nakon_posla_28146/

Comments are closed.