Izostalo savjetovanje sa zainteresiranom javnošću u postupku donošenja Zakona o željeznici koji je po hitnom postupku Vlada RH uputila u Sabor na donošenje.
Ključna zadaća suvremenih demokratskih društava je pravovremeno informiranje i uključivanje svih zainteresiranih strana(tako i sindikata) i njihovo aktivno sudjelovanje prilikom donošenja zakona,drugih akata,propisa.
Vlada RH je usvojila i Kodeks savjetovanja sa zainteresiranom javnošću u postupcima donošenja zakona,drugih propisa i akata /NN140/09.)
Savjetovanje u smislu Kodeksa obuhvaća četiri stupnja: informiranje, savjetovanje, uključivanje, partnerstvo.
Partnerstvo je najviši stupanj suradnje i uzajamne odgovornosti Vlade i predstavnika zainteresirane javnosti za proces donošenja i provedbe zakona, drugih propisa i akata.
Na tragu iznesenog, za očekivati je bilo da će se i o ovome važnom Zakonu za budućnost željeznice u državi , provesti otvoreni postupak savjetovanja sa zainteresiranom javnošću.
No kako nema niti socijalnog dijaloga na željeznici , tako se i o ovome važnom propisu nedopustivo izbjegao postupak savjetovanja sa zainteresiranom javnošću, pri čemu tu mislimo osim svih važnih i relevantnih čimbenika , na sindikate kao reprezentativne predstavnike radnika na željeznici.
Ovakav potez resornog ministarstva svakako neće donijeti ništa dobroga za budućnost željeznice.
Ako tome dodamo da u državi još nema niti važnog dokumenta , a to je Strategija razvoja prometa, koja uključuje i razvoj željeznice , postavljamo pitanje koliko to ova država i njezini predstavnici znaju , žele i mogu osigurati za željeznicu.